Звіт про проходження курсів
підвищення кваліфікації
вчителем початкових класів
Підготувала Алєксєйчик О.О., вчитель початкових класів Червонокостянтинівської ЗШ І-ІІІ ст..
З метою підвищення рівня професійної
діяльності та набуття нових сучасних
ідей, у жовтні 2016 року я пройшла курси підвищення кваліфікації на базі
Кіровоградського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти ім.
Василя Сухомлинського.
Тема курсів звучала
так: «Шляхи організації навчально-дослідницької діяльності молодших школярів на
уроках та в позаурочний час». Куратором
групи була призначена Кондратова В.В., кандидат педагогічних наук, доцент
кафедри дошкільної і початкової освіти, а науковим керівником – Третяк О.П.,
кандидат педагогічних наук, старший викладач інституту.
Протягом трьох
тижнів роботи ми, слухачі курсів, мали змогу ознайомитись з новими підходами у
викладанні предметів початкової загальної освіти, поглибити свої знання з психології
і педагогіки, теорії і методики навчання та виховання, суттєво підвищити рівень
своєї педагогічної діяльності.
Від початку і до
кінця курси були націлені на реалізацію
питань компетентнісного підходу в сучасних умовах ефективності початкової
освіти. Враховуючи ті завдання, які ставить перед школою сучасне
суспільство, викладачі інституту дуже глибоко і детально знайомили нас з
теоретичними аспектами, а також показали їх практичне застосування у діяльності
вчителя. Тому була нагода відвідувати не тільки лекції, а й практичні заняття,
семінари, уроки, виховні заходи тощо.
З метою забезпечення
основної мети системи освіти, а саме інтелектуального та морального розвитку
особистості, формування критичного і творчого мислення, вміння працювати з
інформацією в роботі зі школярами використовується проектна методика як
ефективна виховна та освітня технологія. Про це розповідала під час лекції
Тіхонова Наталія Георгіївна, кандидат педагогічних наук, старший викладач
кафедри дошкільної та початкової освіти КЗ «КОІППО ім. Василя Сухомлинського»,
яка звернула велику увагу на проектну діяльність як засіб саме
компетентнісно-орієнтованого навчання, на дидактичні умови проектної діяльності
учнів, і особливо на роль учителя в організації проектної діяльності молодших школярів.
Слід відмітити і
роль розвивального навчання, якому приділялась
особлива увага під час роботи курсів. І це не дивно. Адже це таке
навчання, при якому форми, методи, прийоми, засоби викладання направлені не
тільки на засвоєння знань, навичок, а й на всебічний розвиток особистості учня,
оволодіння ним способами добування знань, розвиток його творчої активності.
Тіхонова Н.Г не тільки теоретично обгрунтувала питання розвивального навчання
за методикою Ельконіна-Давидова, а й забезпечила можливість поспілкуватись
особисто з тими вчителями, які працюють не перший рік за даною системою, мають
певний результат своєї роботи, чий педагогічний досвід просто не можливо не
використовувати у практиці своєї роботи. Тому зустрічі з Мальованою Л.М.,
Марченко І.В., Столяренко О. були цікавими і насиченими. За допомогою великої
кількості наочності, демонстраційного матеріалу ці вчителі зуміли показати, як
використовувати інноваційні технології на уроках розвитку зв’язного мовлення,
математики, при роботі з оновленими підручниками. Особливо приємно було за свою
колегу, вчителя нашого району і нашої школи Круглик С.М., яка не просто провела
для слухачів кілька лекцій і практичних занять, а й поділилась своїми
напрацюваннями, надала детальні консультації і, що найважливіше, підготувала
змістовний виступ на конференцію, присвячену навчально-дослідницькій діяльності
молодших школярів досягненням максимального результату загальному розвитку
школярів. Світлана Миколаївна працює за системою розвивального навчання,
формуючи в учнів ключову компетентність «уміння вчитися», що набуває
пріоритетного значення, є ядром оволодіння молодшими школярами
загальнонавчальних умінь і навичок.
Про технології
організації розвивальних ігор з використанням з використанням
інформаційно-освітніх ресурсів ознайомив Пляка С.М. його лекція про квестові
технології нас дуже захопила, адже це цікаве і нове для будь-якого вчителя,
особливо для того, хто працює в звичайній сільській школі. Сьогодні всім
зрозуміло, що кожен педагог повинен володіти інформаційною компетентністю,
оптимально впроваджуючи комунікаційні технології в навчальний процес. У зв’язку
з цим особливе значення має організація інформаційної освіти та підвищення
інформаційної культури особистості кожного спеціаліста у сфері освіти. Такі лектори,
як Литвиненко О.В, Буртовий С.В., навчали, як правильно знаходити потрібну
інформацію, аналізувати її, впроваджувати в практичну діяльність, кооперативно
реагувати на інноваційний досвід, а також проектувати, створювати,
експериментально апробувати інновації, уміти їх цілеспрямовано розповсюджувати.
Детально зверталась увага на інтернет-технології, зокрема використанні хмарних
технологій у навчанні, які надають нам, користувачам інтернету, доступ до
комп’ютерних ресурсів і використання програмного забезпечення, як
онлайн-сервіс. Звичайно, ще не в кожній школі є можливість це впроваджувати,
але кожен компетентний вчитель повинен мати уявлення про загальні аспекти
використання онлайн- ресурсів в сучасній школі. Змістовними і корисними для
кожного слухача були лекції Жосана О.Е, Войтко В.В., які звертали велику увагу
інклюзії як освітньої інновації.
Тема курсів сприяла
визначенню резервів підвищення ефективності навчального процесу на засадах
компетентнісного підходу і розкритті механізмів використання у професійній
діяльності педагогів. Було детально
розглянуто зміни у програмах початкової загальної освіти з різних предметів.
Слухачам курсів була
надана можливість відвідати уроки, позакласні заходи, виступи керівників
окремих навчальних закладів, спрямовані на розкриття дослідницької діяльності
вихованців. Сподобалися виступи директора навчально-виховного об’єднання №25
«Ліра» Матяшової Л.С., вчителя цієї школи Варданян А.Х., директора школи № «Мрія»,…., вчителя Доброволянської В.В.
З питання виховної роботи
змістовну інформацію було надано Третяк
О.П., яка розкрила окремі аспекти виховного середовища щодо ціннісного
ставлення до людини у навчально-виховному процесі. Міцай Ю.В., завідувачем
науково-методичної лабораторії виховної роботи і формування культури здоров’я,
розкрито інтерактивні підходи у формуванні патріотичних почуттів молодших
школярів в умовах сьогодення. Вразила насиченою емоційністю лекція Митрофаненка
Ю.С щодо розкриття української
національної ідеї.
Для використання в
своїй роботі взяла практичні рекомендації таких лекторів, як Вікторіної (про методи нейролінгвістики), Тіхонової
Н.Г (про теорію розв’язання винахідницьких завдань, про педагогічний дизайн
уроку),Кондратової В.В(практичні роботи з образотворчого мистецтва), Корольової
С.А (про атестацію педагогічних працівників), Тарапаки Н.В (про наступність між
ДНЗ та початковою школою), Железнової Т.П ( про організацію роботи з охорони
праці, та БЖ в закладах освіти), Чернецької О.Г ( про геометричний матеріал у
початковій школі), Павлюх В.В. ( про професійне самовдосконалення педагога).
Комментариев нет:
Отправить комментарий