понедельник, 2 января 2017 г.

Контрольно-оцінні пріоритети в 1 класі

Контрольно-оцінні пріоритети
в 1 класі


 Підготувала Біденко І. А., вчитель 1 класу Новостародубської ЗШ І – ІІІ ст..

Особливістю нового 2016-2017 н.р. є запровадження у початковій школі оновлених, розвантажених навчальних програм. Тому я хочу зупинитися на контрольно-оцінних пріоритетах щодо 1 класу.
Вербально оцінюються усі предмети в тому числі інваріантної
(постійної) складової. Оцінюючи вербально, можна використовувати як усні, так і письмові оцінні судження щодо навчальних досягнень учнів. При цьому оцінні судження потрібно формулювати так, аби охарактеризувати процес навчання учня та означити кількісні і якісні його результати: ступінь засвоєння знань і вмінь з навчальних предметів характеристику особистісного розвитку учня. Характеристика особистісного розвитку учнів відображає самостійність, відповідальність, комунікативність, уміння працювати в групі, ставлення до навчальної праці, рівень прикладених зусиль, сформованість навчально-пізнавальних інтересів, ціннісних орієнтирів та загальнонавчальних умінь тощо та здійснюється вербально під час поточного контролю.
Відтепер оцінювання – це конфіденційна інформація, яка стосується лише вчителя, дитини та її батьків, тобто навчальні досягнення учнів не мають озвучуватися на батьківських зборах.
Дещо внесені зміни у здійснення підсумкового контролю.  У  1 класі: підсумкові контрольні роботи у кінці навчального року (контрольне списування, комбінована контрольна робота з математики та індивідуальна перевірка навички читання вголос, головне завдання  якого не поставити оцінку, а зрозуміти ступінь сформованості уміння читати після першого року навчання в школі. ).
З метою зменшення психологічного напруження у першокласників, для письма рекомендується користуватись простим олівцем – за рішенням вчителя, відповідно до рівня готовності дітей. На розсуд вчителя допускається виправлення або гумкою, або закресленням. Звертаю увагу на те, що наявність охайних виправлень, здійснених самою дитиною, не впливає на оцінку за роботу, про що зазначається в оновлених орієнтовних вимогах до оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів. Необхідно пам’ятати, що дитина має право на помилку.
Використання олівця рекомендоване до сформування навички письма. Час і етап переходу на кулькову ручку визначає сам вчитель, індивідуально для кожної дитини.
При перевірці письмових робіт в адаптаційному періоді навчання в 1 класі не рекомендується використання ручки з червоною пастою для позначення помилок. Звертаю увагу, що для успішного і вмотивованого навчання дітям початкової школи важливо отримувати більше схвалень їхньої роботи, аніж виправлень чи вказівок на помилки.
У 1 класі на етапі письма окремих літер, цифр правильно написану літеру або цифру вчитель  обводить як зразок. Графічно неправильно написану літеру або цифру вчитель підкреслює і на полях чи в окремому рядку дає зразок правильного їх написання для практичного вправляння.
Під час формування графічних навичок у 1 класі допускається виправлення форми літери чи цифри по написаному з метою вказування, де саме учень або учениця припускається помилки. Неправильність нахилу помічається похилою лінією поряд зі знаком, який дитина написала неправильно.

16 комментариев:

  1. Контроль, перевірка та оцінка результатів навчання-невід*ємні елементи навчально-виховного процесу, без яких неможливо уявити повний цикл педагогічної взаємодії між учнем і вчителем. Особливо дієвими вони є в першому класі, якщо несуть в собі позитивні емоції, адже, як наголошував В.О.Сухомлинський "успіх у навчанні - єдине джерело внутрішніх сил дитини, які породжують енергію для подолання труднощів, бажання вчитися".

    ОтветитьУдалить
  2. Такий підхід до контролю та оцінюванню першокласників - правильний. Це комплексний підхід до процесу адаптації учня в школі.Вербальне оцінювання можна побудувати так, що дитина матиме і відчуття успіху, і позитивні емоції, і найголовніше, збереже бажання вчитися. Контрольно-підсумкові роботи та їх результат - це план до дій для вчителя.

    ОтветитьУдалить
  3. Вимагати використання чи пера, чи ручки, чи олівця від учня недоречно. Давайте дамо нашим учням можливості зробити продумані рішення самостійно, щоб вони відповідали їхнім потребам і які вони, набувши іншого досвіду, мають право змінити. А найважніше – давайте зосередьмо свою увагу на тому що відбувається в учнівських головах, а не на тому чи вони достеменно виконують наші забаганки, щодо оформлення письмових робіт.
    Данильчук Олена

    ОтветитьУдалить
  4. Этот комментарий был удален автором.

    ОтветитьУдалить
  5. На думку Б.Г. Ананьєва, педагогічна оцінка – це не лише можливі символи, а й особисте ставлення педагога (словесне, емоційне, за допомогою міміки і жестів, погляду) до успіхів і невдач учня. У початкових класах, як зазначає О.Я. Савченко, має домінувати оцінка у вигляді вмотивованого оцінного судження, що дає учневі змогу усвідомити, чи добре він впорався з роботою, у чому помилка, як її краще виправити. Цю змістову оцінку вчитель висловлює так, щоб дитина не втратила стимулу до праці.
    Словесне оцінювання важливе і зрозуміле для молодших школярів, так як базується на їхньому життєвому досвіді.

    ОтветитьУдалить
  6. "...Відтепер оцінювання – це конфіденційна інформація, яка стосується лише вчителя, дитини та її батьків, тобто навчальні досягнення учнів не мають озвучуватися на батьківських зборах..." Як "мама" підтримую такі зміни. Навчання - це особиста справа кожної сім"ї, а не перегони по збиранню оцінок.

    ОтветитьУдалить
  7. Відмова від використання балів у 1-х-класах пов'язана з віковими особливостями учнів початкових класів. 6-7-річний школяр по-особливому сприймає оцінку своєї діяльності. У нього переважає зовнішня мотивація діяльності. У цьому віці дитина поки що не вміє об'єктивно оцінювати результати своєї діяльності, здійснювати контроль і самоконтроль, оцінку і самооцінку.
    У своїй роботі, я прагну, щоб навчання моїх дітей було пов'язане тільки з успіхами, виклакало радість, емоційне задоволення, позитивне ставлення до себе, працюю над створенням позитивного фону між учителем і однолітками.

    ОтветитьУдалить
  8. Погоджуюсь і підтримую думку, що учні 1 класу сприймають оцінку себе самого, а не своїх навчальних досягнень. Оцінювання повинно мати позитивний характер для залучення дітей до навчання та появі бажання йти до школи. Вербальне оцінювання - це стимул і контроль. І в будь-якому випадку дитина повинна отримувати задоволення від заняття і відчувати себе успішною.

    ОтветитьУдалить
  9. Погоджуюсь, що учень має право на помилку і наявність охайних виправлень, здійснених самою дитиною, не впливає на оцінку за роботу. А говорити про успіхи та невдачі дитини дійсно правильно тільки батькам.

    ОтветитьУдалить
  10. Підтримую думку, що при перевірці письмових робіт в адаптаційному періоді навчання в 1 класі не рекомендується використання ручки з червоною пастою для позначення помилок. Для успішного і вмотивованого навчання дітям початкової школи важливо отримувати більше схвалень їхньої роботи, аніж виправлень чи вказівок на помилки.

    ОтветитьУдалить
  11. Саме так,оцінювання – це конфіденційна інформація, яка стосується лише вчителя, дитини та її батьків. Людмила Кулиба

    ОтветитьУдалить
  12. Згідна.що для успішного і вмотивованого навчання дітям початкової школи важливо отримувати більше схвалень їхньої роботи, аніж виправлень чи вказівок на помилки. Мар'яна Іщенко

    ОтветитьУдалить
  13. Я згодна з тим,що на початку навчання у 1 класі вчитель не повинен використовувати ручку з червоною пастою для виправлення помилок! Віта Компанієць

    ОтветитьУдалить
  14. Этот комментарий был удален автором.

    ОтветитьУдалить
  15. Контроль і оцінювання в процесі навчання молодших школярів є одним із важливих засобів мотивації і стимулювання їх учбово-пізнавальної діяльності. Так, позитивна оцінка у поєднанні з іншими мотивами учіння сприяє розкриттю перспектив успіху дитини, створює і підтримує позитивний емоційний настрій, викликає бажання вчитися, сприяє формуванню адекватної самооцінки.

    ОтветитьУдалить
  16. Цитата: «Оцінювання – процес встановлення рівня навчальних досягнень учня/учениці в оволодінні змістом предмета відповідно до вимог чинних навчальних програм. Недопустимою є заміна оцінок іншими зовнішніми атрибутами (зірочками, квіточками, прапорцями тощо…». Слідуюча цитата: «Оцінювання навчальних досягнень першокласників можна здійснювати, використовуючи різні форми і прийоми: ігрова оцінка - нагородження різними ігровими атрибутами…». Питання : зірочки, квіточки, прапорці – це не ігрові атрибути?

    ОтветитьУдалить