вторник, 3 января 2017 г.

Круглий стіл: «Інновації у початковій школі» РМО 4 клас

Круглий стіл: «Інновації у початковій школі» РМО 4 клас

Підготувала Люта Т.О. – керівник РМО вчителів 4-х класів, вчитель початкових класів Петрівської ЗШ І сь., філії НВО.
           

1.                 «Те, що я чую, я забуваю. Те, що я бачу й чую, я трохи пам’ятаю. Те, що я бачу, чую й обговорюю – я розумію. Коли я передаю знання іншим, я стаю майстром.» Конфуцій.
2.                 Піраміда ступенів засвоєння інформації: 5% лекція; 10% читання; 20% аудіо-візуальні методи; 30% демонстрація; 50% групові дискусії та обговорення; 70% дидактичні ігри; 90% навчання інших.
3.                 Технологія: чіткість, конкретність, діагностичність мети, алгоритмізо- ваність та керованість процесу; незалежність від суб’єктивних чинни- ків; гарантованість досягнення поставленої мети.
4.                 Інновація (від грецького «оновлення»): цілеспрямований процес ново -введення; новий підхід до процесу; результат творчого пошуку оригі-нальних, нестандартних рішень різноманітних проблем.
5.                 Інноваційні освітні технології: нестандартні уроки; інтерактивні техно- логії; групова навчальна діяльність; колективні справи; проектні техно- логії; комп’ютерно-інформаційні технології.
6.                 Нестандартні уроки – уроки зі зміненим способом організації (лекції, турніри, захист ідей, …); із трансформацією стандартних способів ор-ганізації (дослідження, лабораторна робота, …); пов’язані із фантазією (казка, уявна подорож, …); із оригінальною організацією (взаємонавча- ння, …); що імітують певний вид діяльності (екскурсія, …); аналогії певних дій (суд, аукціон, …); із ігровою змагальною основою (КВК, брейн-ринг, …); аналогії з відомими формами діяльності (диспут, кон-  ференція, …).
7.                 Інтерактивні технології навчання: технології кооперативного навчання (робота в парах, змінювальні трійки, «карусель», «акваріум»); техноло- гії ситуативного моделювання (ситуативні ігри, рольові ігри, судові слухання); колективно-групові технології («мікрофон», незакінчені ре чення, «мозковий» штурм, «ажурна пилка» (джиг-со), «дерево рі- шень»); дискусійні технології (метод «ПРЕС», займи позицію, дебати, неперервна шкала думок).
8.                 Технологія організації групової навчальної діяльності – це форма орга- нізації навчання в малих групах, об’єднаних загальною навчальною ме- тою за опосередкованого керівництва вчителя та співпраці учнів.
9.                 Типи проектів: інформаційні, практично-організаційні, пригодницько-  ігрові, дослідницькі, творчі.
10.             Застосування методики КТС у проектній діяльності.
11.             Віра в обдарованість кожної дитини, виявлення її задатків і здібностей, турбота про фізичне та психічне здоров’я школярів – педагогічне кредо кожного вчителя … . В. Сухомлинський.
12.             Дослідницька поведінка учнів побудована на природному прагненні дитини до самостійного вивчення навколишнього світу.
13.             Суттєвою перевагою є самонавчальні вміння  учнів.
14.             Знаю. Хочу знати. Вивчу, виконаю, дізнаюсь.
15.             В ході інноваційної діяльності реалізується ідея особистісно орієнтованого навчання.
16.             Важливим моментом є створення емоційно-позитивного стану дитини в процесі навчання.
17.             Комп’ютерно-інформаційні технології: техніко-демонстраційні (урізноманітнення джерел інформації, унаочнення); дидактичні техно- логії ( комп’ютер-тренажер, репетитор, асистент, засіб контролю знань учнів, …).
18.             Кожен, хто вміє згуртувати навколо себе людей із різними харак- терами, різними інтересами, може привести їх до успіху і є справжній майстер.
19.             Хороші вчителі створюють хороших учнів. М. Остроградський.
20.             Дитина повсякчас змінюється.
21.             Педагогічна культура вчителя – творча педагогіка повсякденної праці. В. Сухомлинський.
22.             Наша праця – формування людини, і це покладає на нас особливу відповідальність, яку ні з чим не зіставиш. В. Сухомлинський.
23.             Всіма можливими засобами треба запалювати в дітях палке прагнення до знань і навчання. Я.А. Коменський.
24.             Інноваційна діяльність вчителя – один із мотиваційних впливів на свідомість дитини.
25.             Навчання не всім дається легко.
26.             Усунути причини відставання можна лише способом своєчасного формування дієвих мотивів навчання.

27.             Уміє вчити той, хто вчить цікаво, хто викладає так, щоб у душі учня у відповідь зазвучали струни і ні на хвилину не засинала його допитливість. А. Енштейн.

18 комментариев:

  1. Питання круглого столу вчителів 4 класу допомагають розкрити методику використання інновацій у початковій школі. Думки відомих педагогів, учених не втрачають своєї актуальності на сучасному етапі розвитку освіти.

    ОтветитьУдалить
  2. Скільки інновацій у початковій школі. Особисто мені подобається проектна технологія. Майстром у цій справі є Тетяна Олексіївна. Дякую,за допомогу у цьому питанні.

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Дякую, Ірино Ігорівно, за схвальний відгук. Завжди рада допомогти.

      Удалить
  3. Этот комментарий был удален автором.

    ОтветитьУдалить
  4. Этот комментарий был удален автором.

    ОтветитьУдалить
  5. Особливістю інтерактивного навчання є підготовка молодої людини до життя, громадянської активності в громадянському суспільстві і демократичній правовій державі на уроках з будь-якого предмета. Це вимагає активізації навчальних можливостей учнів замість простого переказування. Не відмовляючись від традиційних методів навчання я використовую інноваційні технології, зокрема, інтерактивні (діалогові) та пошукову діяльність, практично на всіх етапах уроку.

    ОтветитьУдалить
  6. В технологіях кооперативного навчання найчастіше використовується робота в парах та малих групах. Саме в таких группах треба вміти слухати один одного, приймати виважені рішення. Роботу в парах використовую на уроках тоді, коли потрібна індивідуальна робота, а от коли потрібне спільне вирішення, то більше підходить робота в малих групах. В таких групах працює від 3 до 5 учнів, вони сидять пліч-о-пліч, один проти одного. Члени групи розподіляють між собою ролі - головуючого, секретаря, посередника і доповідача, які вони будуть виконувати під час групової роботи.
    При роботі в парах та малих групах можна використовувати такі методи і прийоми:- «коло ідей»: учні в групах обговорюють одне питання і записують свій варіант відповіді на нього. Коли всі ідеї вичерпані, розглядається проблема в цілому і підбивається підсумок;
    - «акваріум»: учні діляться на групи, одна з яких сідає в центрі класу, утворює маленьке коло (акваріум) і починає обговорювати завдання вголос. клас слідкує за ходом роботи і після виконання завдання обговорює виконану групою роботу.
    Така робота на уроці має позитивні наслідки.

    ОтветитьУдалить
  7. В технологіях кооперативного навчання найчастіше використовується робота в парах та малих групах. Саме в таких группах треба вміти слухати один одного, приймати виважені рішення. Роботу в парах використовую на уроках тоді, коли потрібна індивідуальна робота, а от коли потрібне спільне вирішення, то більше підходить робота в малих групах. В таких групах працює від 3 до 5 учнів, вони сидять пліч-о-пліч, один проти одного. Члени групи розподіляють між собою ролі - головуючого, секретаря, посередника і доповідача, які вони будуть виконувати під час групової роботи.
    При роботі в парах та малих групах можна використовувати такі методи і прийоми:- «коло ідей»: учні в групах обговорюють одне питання і записують свій варіант відповіді на нього. Коли всі ідеї вичерпані, розглядається проблема в цілому і підбивається підсумок;
    - «акваріум»: учні діляться на групи, одна з яких сідає в центрі класу, утворює маленьке коло (акваріум) і починає обговорювати завдання вголос. клас слідкує за ходом роботи і після виконання завдання обговорює виконану групою роботу.
    Така робота на уроці має позитивні наслідки.

    ОтветитьУдалить
  8. Цікаві запитання круглого столу. Дійсно - основне завдання вчителя - знайти такі підходи в навчанні, щоб досягти результату. Неважливо якими методами. Вчитель - "вчи теля". Тобто вкладай у свідомість дитини те, що їй потрібно, що вона буде використовувати у повсякденному житті. Діти підказують нам методи навчання, а ми , в свою чергу, користуємося іноваціями, які підказує саме життя, науковці, власні відчуття, впевненість у власних силах та бажання змінюватися самому вчителю, не стояти на місці. Якщо все це є, то задоволені і діти, і вчитель, і батьки, і громадськість.
    Успіхів всім на нашій благородній творчій ниві!

    ОтветитьУдалить
  9. використовуючи такі інновації на уроках в 4 класі, особливо з таких предметів як "я у світі" та "основи здоров я " де матеріалу мало, а дітям потрібний цікавий урок.Втішає те, що в результаті діти мають знання.

    ОтветитьУдалить
  10. Інновації у навчально-виховній діяльність вчителя – мотиваційний вплив на свідомість дитини.

    ОтветитьУдалить